Creative Budget Doorgift : Uncang Teh (Tea Bags)

Today i nak kongsi cara untuk buat doorgift uncang teh. Doorgift ni sebenarnya sangat jimat, cuma memerlukan your time, creativity dan juga kesabaran. 🙂

Tapi apapun, sebelum buat doorgift ni, you kena pastikan you ada satu benda ni – Printer. Seterusnya you boleh proceed untuk sediakan bahan-bahan seperti di bawah:

 

 

  • Uncang teh
  • A4 Paper Warna Putih
  • A4 Paper 170gsm & ke atas (untuk dilekat di tali uncang teh)
  • Gam
  • Stapler / Transparent tape @ pita pelekat

Untuk print paket uncang teh, boleh download di sini —> Paket uncang teh. 

 

Cara-cara buat :

Firstly, untuk uncang teh, you kena tukar brand dia. You design la macam mana pun ikut taste you. Contoh macam di bawah ni :

 

Kemudian, untuk paket uncang teh, after you download, you edit la kat tengah-tengah teko tu huruf apa you nak letak. Bila dah edit, print seberapa banyak you nak, gunting dan lipat. Masukkan uncang teh dalam paket ni dan tutup. Untuk tutup bahagian atas paket ni, you boleh guna stapler ataupun pita pelekat.

 

Bila dah siap, tak kan nak bagi camtu je? Nope..macam i cakap di atas, ikut creativity masing-masing. You boleh letak di dalam organza beg, kotak kecil ataupun tupperware kecil macam di bawah ni :

 

Doorgift ni i buat untuk majlis perkahwinan adik i. I letak gula-gula & uncang teh di dalam tupperware kecil berbentuk hati.

Senangkan?

Selain tu, i ada design lain. Contoh design doorgift uncang teh yang i pernah buat sebelum ni :

 

 

Credit : Botanical Paperwork (Tea bag packet)

error: Content is protected !!