IP Cctv Untuk Monitor Kucing Di Rumah

Recently i ada Installed Ip cctv di rumah. The main reason i installed cctv adalah untuk monitor kucing i setiap kali i berada di luar. Kucing i ni memang dibesarkan secara indoor semenjak dari kecil lagi. Jadi, he is a bit “anti-social” dan sangat takut dengan orang lain. Kalau i bawa pergi ke mana-mana, dia akan mula kencing merata sebab pergerakan dia agak terbatas. Dia akan menyorok setiap masa juga. Disebabkan itu i decided untuk pasang cctv so i tak perlu force dia untuk ikut i pergi ke mana-mana. Untuk yang ada indoor cat macam i ni, having a cctv memang sangat convinience. Whenever i’m away, i can check on him bila-bila masa i nak sebab the cctv connected to my phone especially the cctv yang i pakai sekarang ni ada two way audio. Ini bermakna, kucing i boleh dengar i panggil his name melalui cctv.

Before this i pernah pakai IP camera yang sangat murah but tak ada night vision. So kali ni i invest duit lebih sedikit untuk beli yang bagus. Cctv yang i currently pakai ni so far tak ada masalah langsung. I sangat berpuas hati. Nak install sangat mudah. Night vision sangat clear, camera boleh pusing 360° secara automatic dan juga boleh control secara manual melalui phone. Boleh pilih mode At-home (only record movement tanpa hantar alarm notifications) atau Leaving-Home (record movement dalam masa yang sama hantar alarm notifications). 

Contoh video kucing i yang dirakam :

 

Cctv ni memang i pasang 24 hours. For those yang tengah cari affordable cctv, i sangat recommend this one. Details mengenai cctv ni :

Brand : Ezviz C6CN
Price : RM99.00
App Store : Ezviz App
Specifications: 720HD, 360° Pan & Tilt, Smart motion tracking, Privacy mode, Night vision (auto switch day night), Real-time two-way talk, Micro sd slot or cloud storage, Alarm sensors.

Oh, lagi satu, make sure rumah ada wifi untuk connect with this cctv. 

I beli secara online di Lazada. Here’s the link : Ezviz Internet PT Camera.

 

 

error: Content is protected !!