Vaseline Merawat Masalah Kulit Kering

Untuk sesiapa yang mempunyai masalah kulit kering, this is the right article for you to read. Kenapa? Sebab apa yang i nak share ni keberkesanannya adalah 100% berkesan. Tak perlu habiskan duit beli produk yang mahal. Produk yang you kena beli hanyalah Vaseline. 

 

 

Gambar di atas ni adalah masalah kulit kering yang paling teruk i pernah dapat. It was about 14cm. Memang jelas nampak. Kulit i ni bukan sahaja kering dan menggelupas tetapi cukup pakej dengan gatal dan di sekitar kawasan kulit bertukar warna merah. Sebelum i pakai vaseline, i dah cuba ubat sapuan yang i beli di farmasi, i juga ada try home remedies dan juga lotion for dry skin yang harganya agak mahal. Satu pun tak berkesan. For 7 months i cuba dan perubahan yang i nampak hanyalah warna kulit i bertambah merah dan kulit gatal tu semakin merebak. It scared the sh*t out of me sebab i memang jenis jaga kulit i. I sendiri pun tak tahu macam mana i boleh dapat masalah kulit ni. At that time i memang stress gila nak cari solution. At last i decided untuk try Vaseline sebab i memang pakai Vaseline utk tumit i. It took about 2 weeks untuk nampak perubahan. Kulit i healed completely pada bulan ke-2 i sapu vaseline. Apa yang i buat, i sapukan vaseline di sekitar kawasan kulit kering setiap 2 jam. Ke mana sahaja i pergi, Vaseline mesti ada dengan i. Tbh, memang sangat memerlukan your dedicationi. I tak biarkan kulit kering i macam tu je tanpa sapuan vaseline. I sentiasa biarkan dia lembap. Well, It works!. I felt so relieved bila i tengok my skin slowly back to normal. Sekarang i cuma maintain my skin with Nivea Creme.  

Welp, i sendiri tak tahu kenapa i tak terfikir untuk cuba vaseline dari awal sedangkan setiap kali i ada cracked heels, i akan heal my cracked heels with vaseline. It made my cracked heels gone completely. I would have save a lot of money if i pakai Vaseline dari awal! Untuk yang tertanya-tanya Vaseline yang mana satu. Yang lotion tu ke? Nope. Bukan. It’s Vaseline Pure Petroleum Jelly. Vaseline ni banyak kelebihan sebenarnya. Boleh baca article ni – 21 Life Changing Vaseline Beauty Hacks That Will Save You Money

So to all wonderful women out there, make sure jadikan vaseline produk yang wajib ada. Vaseline is one true life saving!

Until then.

 

error: Content is protected !!